Welle

Welle

dinsdag 27 augustus 2013

Paddestoeltjes kleuter boekentas


Mijn eerste projectje met mijn nieuw machientje is een feit. 

Na de unboxing van mijn Husqvarna / Viking Opal 670, was ik niet meer te houden. 

Op een minuutje of 5 was ik " ready to go " :
- kabel van naaipedaal in machine
- elektriciteitskabel insteken
- instellingen aanpassen : Frans op Nederlandse taal zetten
- draad inrijgen (automatisch)
- spoeltje opwinden (automatisch)
- ingeven welke stof 

en klaar :-) 

Ik wou meteen starten met een iets moeilijker project... verschillende stofdiktes, steken, ... 
Dus ging ik voor één van de reeds geknipte en voorbereide projecten van mijn lijstje ... de kleuterboekentas. 

Met behulp van een aantal handleidingen van Jade & Stig Muizjes, Cozette  en Juffertje Uil ging ik aan de slag.
Ik stopte er wel nog een paspeltje tussen en maaktje een schoudertas ipv een rugtas. Ik vergat wel het handvat :-( Dat komt er misschien vanavond nog op ! 

Gisterenavond was hij af en vanmiddag kreeg ik een bericht dat mijn dochter er al de ganse dag mee rondloopt :-) Hij was al gebruikt als poppendraagzak, er was al schooltje mee gespeeld, ze was al huis aan huis koekjes verkoopster geweest ... alleszins het is een succes :-) 
En fier dat ze is, dat haar naam erop staat :-) Ookal kan ze nog niet lezen, ze zei vanmorgen : 
Oh Joepie ! Dan weet ik altijd welk boekentasje van mij is , hé mamma !


Stof: Mushrooms and Rabbits van Hartsfabric
Patroon : Samenraapsel van de drie bovenvermelde tutorials
Fournituren : Veritas en Chient Vert

6 opmerkingen:

  1. Prachtig! Dat zou ik ook wel eens willen proberen maken maar ik denk dat het voor mij nog nét iets te moeilijk zal zijn. Heel leuk stofje ook, ik kan het geloven dat je dochter er fan van is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige versie! Wat gebruik je als versteviging?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Skunkamamsie,

      Coole naam voor een blog trouwens :-)
      Ik ben de stoffenwinkel ingestapt en versteviging gevraagd, daar hebben ze me 5 rollen laten zien. Ik heb aan alle 5 eens gevoeld en er eentje uitgekozen dat stevig aanvoelde, maar toch wendbaar was. Vooral voor het binnenstebuiten keren is dat een stuk makkelijker. Maar weet eigenlijk niet wat ze me juist hebben meegegeven.
      Het voelt een beetje als tafelzeil, maar minder "plastiekerig" en je kan het op je stof strijken ...

      gr
      Jelle

      Verwijderen
  3. Dag Lokakid,

    Superleuke boekentas die je gemaakt hebt! Geen wonder dat je dochtertje grote fan is :)

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  4. girls who graduate to higher grades in school are using them as book bags instead of backpacks
    The fabric design of your bag is good. Click this link to get more designs in weaver textile ....: https://www.weaveron.com

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+