Welle

Welle

vrijdag 24 oktober 2014

Flamingo Julia

Ik hou van vluggertjes ... toch op vlak van naaien leuke kleertjes maken. ;-)

En de Julie Sweater van Compagnie M is daar een ideaal projectje voor. Ik denk dat het patroon printen, knippen en kleven langer duurt dan de stof knippen en alles in elkaar steken.

En dat komt zeker niet omdat het patroon zo ingewikkeld in om te printen, knippen, kleven :-D

Voor deze versie koos ik de vrolijke flamingo's van Lillestoff, gecombineerd met zalmroze punta di roma. Uiteraard van bij Babarum.be.


 
Ik twijfelde nog even over het lichte kleurtje, met de winter voor de deur ( op gebied van winter ben ik pessimist ... ik weet dat de herfst nog maar net begonnen is ... ). Maar nu ik zie hoe mooi mijn dochter met de kleurtjes is, ben ik blij dat ik toch gedurfd heb. 

Ik ging deze keer voor een versie zonder al te veel tierlantijntjes, de stof is al druk genoeg.
Ik maakte een 6 jaar voor mijn dochter die 4 is en in November 5 wordt ... en het is weer een nipte.


Het halsboordje, daar heb ik op gevloekt. Ik wou het net iets anders dan anders afwerken, met een siersteek, waardoor het nu een beetje rechtstaat. Maar op zich heeft dat ook wel iets. 



 

Dag 5 en creatie 3 voor KCW is klaar... dat wil zeggen : nog 2 dagen voor 2 projectjes ... hmmm ... dat lijkt me stilaan onhaalbaar te worden. Misschien moet ik me focussen op nog 1 helemaal af te krijgen ipv voor 2 te gaan en hier en daar een steek te laten vallen ( heerlijk toch brei-jargon op een naaiblog ). Maar welke moet ik dan kiezen ... De Lars of de Icing rok van Home made Mini Couture...



6 opmerkingen:

  1. Mooi! Voor mij kunnen lichte kleuren zeker ook voor de winter, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En zeker in de winter doet een streepje kleur al eens deugd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zorgt toch voor wat kleur als het donker en koud is in de winter.Mag van mij zeker aan gedaan worden ipv zwart,donker blauw,bruin en andere donkere kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh... ik vind anders dat je al knap gewerkt hebt. Ik ben wel benieuwd naar welk project afgewerkt zal worden!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+