Welle

Welle

dinsdag 24 november 2015

Sint Cecilia Charlie 2/2

Op Zondag stikte ik de tweede Charlie uit de reeks.

De vorige bleek te groot voor mijn zoon. Ik had vrijdag de tweede ook al geknipt ... in dezelfde maat uiteraard. Ik knipte de stof bij, waar de eerste te groot bleek... 5 cm van de mouwen en van het lijfje... Ik stikte een klein beetje meer naadwaarde, maar niet te veel.

Voor de tweede versie deed ik een soort Charlie vs Paspelpoezen hack...  Ik maakte de kraag al eens eerder. Toen ik de blogpost nog eens las, herinnerde ik me hoe hard ik gevloekt heb op Tricot. Lang leven mijn nieuw machientje en mijn overlock :-D


Ik koos voor de grijze Hippo van Paapii gecombineerd met muntkleurige boordstof

Op één mouw stikte ik een lapje met daarop het gezichtje van Hippo.

Deze keer paste het wel voor mijn zoon. De mouwen zijn perfect van lengte. Op onderstaande foto zijn ze omgevouwen, waardoor de polsen vrijblijven en de mouwen dus niet meteen vol hangen... Ookal is hij voorzichtiger dan zijn zus op die leeftijd ... het is en blijft een kleuter ;-)


Kamil: Mama dat ik dezelfde kleur als mijn schoentjes ... 
Goe gezien zoon ... op de foto ermee ;-) 


Vragen "Kamil, lach eens lief" lukt momenteel niet ... gelukkig zijn het lieve gekkebekke foto's ;-)


Patroon: Charlie van Zonen09 vs Paspelpoezen
Stof: grijze Hippo van Paapii gecombineerd met muntkleurige boordstof

1 opmerking:

  1. Mooie combinatie!Mijn overlock zou ik ook niet meer kunnen missen, toch zo handig bij tricot shirts of sweaters :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+