Welle

Welle

donderdag 15 december 2016

kerstjurk 1/2016

Kerst komt eraan ... 
De tijd van het jaar waar we de straatverlichting kunnen uitzetten, omdat de huizen, tuinen en winkels versierd zijn met een overdaad aan lichtjes. 

Ik ben eigenlijk niet zo te vinden voor de opgelegde kerstversiering en overdaad aan melige quotes. 
De feestjes en de cadeau's daarentegen ... daar ben ik dan weer wel voor te vinden ;-) 


Mijn dochter houdt van de ganse sjebang ... lintjes, kerstbomen, lichtjes, sterretjes, liedjes, stalletjes, ... alles in zoveel mogelijk kleuren en overdaad. Ik zeg vaak dat mijn dochter 80% van haar genen van mij heeft geërfd, maar dit is toch van de schoonfamilie denk ik ;-) 

Een "echt" kerstjurkje wou ze ... voor de feestjes. En door rood en groen te combineren, komt het aardig in de buurt vond ik :-D


Ik koos voor het Tinny patroon van Straight-grain. Blijft een topper. 
Ik combineerde een vrolijk Timeless Treasures paneeltje met vogeltjes en een rood stofje met een fijne print, Ruby Fun, ook van Timeless treasures.

 Uit de vele kraagjes koos ik het Peter Pan kraagje. 

In het voorpand, zette ik een rimpelstukje, wat voor wat meer kleur en speelsheid zorgt. 


Ik tekende deze keer wel een rechte rok in plaats van de rokdelen die ik het patroon zijn inbegrepen. Hierdoor komt het paneeltje beter uit en zie je de print beter. 


En ook dit keer werd het uitbundig getest op allerlei feesthoudingen :-D 


Jurk voor feest 1 is alvast goedgekeurd ;-) 

Stof : Timeless Treasures - Birds on Birch - BabaRum én 
          Ruby Fun van Timeless Treasures - BabaRum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+