Welle

Welle

dinsdag 26 februari 2013

Kersen kleedje ... euforie, drama en geluk

OK ...
Ik had jullie plechtig beloofd om ook te vertellen over de zaken die fout liepen...
Dit wordt zo'n verhaal...

Ik begon vorige week vol goesting aan een kleedje voor mijn dochter in een super schattig kersenprintje.

Ik zocht een patroontje uit mijn nieuwe bijbel "stof voor durf het zelvers" en begon vol goede moed.
Toen ik het patroon begon uit te knippen, dacht ik ... waarom een rits achteraan en niet langs de zijkant ... dan is de achterkant wat strakker.

Dus ik legde het achterpand ook op de stofvouw en begon eraan.

En YES !!! wat een euforie ... het kleedje werd mooi ... ik zag het zo al. Met zelf gemaakt paspellint dat mooi in het kleedje paste en het bovenstukje was beter afgewerkt dan wat ik tot hiertoe al gemaakt had...

Maar de euforie werd al snel drama toen ik ik plots merkte dat de opening voor mijn dochtertje haar hoofd gewoon vééééél te klein was ... stoem kind !!! stoem stoem kind ... Natuurlijk ... doordat er geen rits in het hals zit , krijg ik dat niet over haar hoofd getrokken...
Bijna in tranen dacht ik... ok, ofwel begin ik direct opnieuw, ofwel probeer ik dit op te lossen en als het niet lukt, begin ik alsnog opnieuw ...

Dus ik knipte één van de schouderbandjes open op de naar , plooide er bias lint over en zorgde voor een lintje en een knoopje dat erbij past...

En toen begon het geluk weer ... Het rokje kwam eraan, met een paspeltje in de lende... en ik moet zeggen, het ziet er mooi uit.





Ik kan niet wachten om het morgen te passen bij mijn dochter...

Ja... inderdaad ... morgen kan alles weeral terug omslaan in drama als blijkt dat het niet past :-) Maar daarom hou ik zo van naaien ... ups and downs, maar een kast vol stofjes :-)


3 opmerkingen:

  1. Beste, het kleedje ziet er super uit... Vanwaar komt jouw stofje?
    Groetjes tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei dat weet ik niet meer. Dat is al een aantal jaren oud. Ik zou durven zeggen van de markt in Maastricht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei dat weet ik niet meer. Dat is al een aantal jaren oud. Ik zou durven zeggen van de markt in Maastricht.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+