Welle

Welle

zondag 27 september 2015

Red Wine Dress in stretch jeans

Een 1-2-3 klaar jurkje of liever ... dat had ik gehoopt:

4 patroondelen
geen nepen
geen kraag
enkel rechtstikken en omzomen


De zoom en de kraag kregen een fantasietje zoals jullie al konden zien op Instagram :


Maar rarara ... doordat ik maat 40 heb op de heupen en maat 36/38 in de taille, werd het een jurk die viel als een zak... het stropte op mijn heupen en zal los rond de taille en aan mijn borsten. 
En eigenlijk wist ik het al op voorhand... een utopie : een jurk zonder nepen. 


Dus er kwamen nepen ... vooraan 2 die onderaan openvallen in een plooi en achteraan 2. 
En plots was het geen patattenzak meer, maar een mooi aansluitend jurkje... 




Het patroontje komt uit een oude Ottobre, misschien uit de tijd van de rechte patattenzak jurken ;-) 

De stof is een stretch jeans in een mooi magenta rood... vandaar ook de naam Red Wine Dress, want telkens ik de kleur zie, krijg ik zin in een lekker glaasje wijn. 



1 opmerking:

  1. Uiteraard loopt het niet zoals je plant als je voor jezelf naait… Mijn eerste project voor mezelf sinds heel lang ligt ergens op de stapel te wachten op goede moed. Jouw kleed is anders wel perfect geworden uiteindelijk! Een hele mooie kleur is dit!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+