Welle

Welle

dinsdag 19 maart 2013

Kleedje voor Maxime

Gisteren maakte ik een kleedje voor het dochtertje van een heel goede vriendin ... dat bleek uiteindelijk niet zo'n makkelijke opdracht als ik initieel dacht: 

- Mijn kindjes hebben bruine haren en ogen en staan heel goed met felle kleurtjes. 
Maxime is een echt poppemieke met blauwe ogen en blond haar en staat beter met zachte pasteltintjes... 

- Mijn dochter is een halve jongen en zeker geen meisje meisje ... Maxime wel. Ze is nog maar 1,5, maar heeft duidelijk een voorkeur voor Bling Bling, strikjes, juweeltjes en handtassen :-)

- Zachtroze is blijkbaar niet zo'n evidente kleur om een leuk stofje in te vinden... veel lelijke prints, of te flauwe kleurtjes en gewoon rechtuit echt lelijke dingen ... 

Na een heuse zoektocht op het stoffenspektakel vond ik nog niets dat ik mooi vond... 
Ik begon de hoop al op te geven, maar rarara de Veritas bracht redding. 

Ik vond er een heel mooi vuilroze met wit en grijze bloempjes en een super bling bling bijpassend biaslint. 

Snel ook wat paspel gemaakt van het biaslint en ik kon beginnen. 
Ik ben gestart van het patroontje van het jurkje van ik hier maakte, maar met een strikje op de schouder zoals op Emma en Mona

En het resultaat is om op te eten :-)


 Ik was zelfs zo trots en gecharmeerd, dat ik mij spontaan getrakteerd heb op een glaasje :-)



 
 


2 opmerkingen:

  1. Mooi! Al ben ik zelf niet zo'n roze fan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook zelden :-) Daarom vond ik het ook zo moeilijk om een stofje te vinden ...
      en iets maken in een stofje dat ik zelf niet mooi vind, dat vind ik niet zo fijn :-D

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+